Home » » Radar Omega Untuk Mencari Jam Di Lautan China-Doll

Radar Omega Untuk Mencari Jam Di Lautan China-Doll

Saya mengutuk keras sikap tidak patriotik yang ditunjukkan oleh Anwar dan Wan Azizah dalam merungkai misteri kehilangan MH370.

Anwar dalam lapuran akhbar penjajah Daily Telegraph menuding jari menyalahkan Kerajaan Malaysia tanpa memberi sebarang cadangan penyelesaian. Malah dalam satu kenyataan yang dilapur media, Anwar berkata dia boleh selesaikan isu kehilangan MH370 dalam satu saat!

Wan Azizah pula didalam perbahasan sulong sebagai ADUN Kajang dalam sidang DUN Selangor baru-baru ini menyatakan bahawa bantuan 26 negara luar dalam misi mencari dan mengesan kehilangan MH370 adalah kerana terpaksa, bukan kerana suka kepada Malaysia.


Kedua-dua laki-bini yang mencatat sejarah dunia kerana mencabar satu sama lain untuk jawatan Presiden PKR ini langsung tidak memberi cadangan kepada penyelesaian masalah.

Kalau benar Anwar tahu di mana pesawat MH370 beliau sepatutnya membantu 26 negara yang sedang bertungkus lumus untuk mengesan MH370 dengan memberikan maklumat di mana pesawat itu berada!
Kalau benar dakwaan Wan Azizah bahawa 26 negara luar membantu Malaysia kerana terpaksa bukan kerana suka, alangkah baik Azizah dan Anwar menggunakan hubungan baik mereka dengan negara-negara atau pertubuhan-pertubuhan didunia ini untuk membantu mencari dan mengesan MH370.

Malangnya, kedua-duanya hanya berminat untuk mempolitikkan isu ini, tanpa memberi sebarang sumbangan atau bantuan untuk mengesan dan mencari MH370 ini.

Pada saya, lebih baik Anwar dan Wan Azizah menumpu kepada mencari dan mengesan misteri kehilangan jam Omega-Eskay yang masih belum ditunjukkan lagi.

Setahu saya, Datuk Eskay sudahpun membuktikan jam itu bukan sahaja ada dengan beliau, malah sudahpun diserahkan kepada pihak polis!

Tetapi Anwar dan Wan Azizah sehingga hari ini gagal menunjukkan jam tersebut, walaupun mereka mendakwa ianya ada dengan mereka!

Isu ini penting kerana ia membabitkan soal kredibiliti, kewibawaan dan integriti!

Sudah tentu salah seorang daripada mereka telah berbohong! Samada Anwar-Azizah ataupun Eskay yang berbohong.


Dan jam itu pula dikaitkan dengan persoalan akhlak dan perlakuan yang sangat jijik dan serius! Ianya membabitkan warga asing – iaitu warga China yang dikenali sebagai China-Doll.

Pendek kata, isu kehilangan jam Omega di Lautan China-Doll adalah sangat penting untuk rakyat Malaysia dan masyarakat dunia, kerana ianya membabitkan soal kepimpinan dan anganan untuk menjadi Perdana Menteri sebuah negara Islam.

Dan dunia sedang menyaksikan sarkis demokrasi sangat memualkan apabila Anwar dan Azizah gagal menyelesaikan masalah kepimpinan politik mereka secara sulh atau rubdingan secara baik suami-isteri; sebaliknya terpaksa membawanya ke medan awam dalam pemilihan PKR akan datang.

Kalau hal dalam kelambu pun mereka tidak boleh selesaikan dalam bilik tidur berhawa dingin di Istana Segambut; bagaimana mereka mahu menyelesaikan masalah rakyat dan negara, termasuk misteri kehilangan MH370!

Tepok dada tanyalah akal masing-masing yop!
sumber asal > http://zul4kulim.blogspot.com/2014/04/radar-omega.html
--media umno
Share this article :

Catat Ulasan

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Today Now - Today News Online - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger