Home » , » Papa Jahat Rogol Anak Dari Usia 10 Tahun

Papa Jahat Rogol Anak Dari Usia 10 Tahun


Kota Bharu: Seorang penoreh getah dijatuhi hukuman penjara 15 tahun dan 12 sebatan oleh Mahkamah Sesyen, di sini, semalam selepas mengaku bersalah terhadap tuduhan merogol anak tirinya berusia 13 tahun pada November tahun lalu.

Hakim Mohd Yusoff Yunos menjatuhkan hukuman itu terhadap tertuduh yang berusia 38 tahun selepas dia membuat pengakuan bersalah sebaik pertuduhan dibacakan jurubahasa mahkamah.


Berdasarkan kertas pertuduhan, dia didakwa merogol mangsa berusia 13 tahun dan perhubungan dengannya tidak dibenarkan di bawah undang-undang, hukum agama, adat atau kebiasaan, untuk berkahwin dengannya.
Kesalahan dilakukan di sebuah rumah tanpa nombor di Kuala Krai, pada jam 2.30 pagi November 2013.


Pendakwaan dilakukan mengikut Seksyen 376(3), Kanun Keseksaan dan jika disabitkan kesalahan boleh dihukum penjara tidak kurang lapan tahun dan tidak lebih 30 tahun dan boleh disebat tidak kurang 10 sebatan.


Timbalan Pendakwa Raya Asmah Azhari mengendalikan pendakwaan, manakala tertuduh tidak diwakili peguam.

Mengikut fakta kes, tertuduh membahasakan dirinya sebagai ‘papa’ kepada anak tirinya iaitu mangsa dalam kejadian itu selepas berkahwin dengan ibunya pada Ogos 2008.


Pada waktu berkenaan, mangsa sedang tidur di rumahnya dan tersedar selepas mendapati tertuduh berada di dalam bilik sebelum dirogol.

Tertuduh merogol mangsa sejak mangsa berusia 10 tahun dan turut meminta mangsa tidak memberitahu sesiapa.


Mangsa tidak memberitahu sesiapa dia dirogol kerana takut dicederakan dan bimbang ibunya dan tertuduh bergaduh.


Mangsa yang tidak tahan dengan perbuatan tertuduh kemudian memaklumkan ibunya melalui surat dan neneknya sebelum laporan polis dibuat dan mangsa dihantar untuk pemeriksaan di hospital.


Terdahulu, Asmah memohon mahkamah menjatuhkan hukuman berat terhadap tertuduh kerana dia sepatutnya melindungi mangsa sebagai bapa tiri.


“Tertuduh ialah bapa tiri yang sepatutnya menjaga keselamatan mangsa. Kejadian berlaku ketika mangsa sedang tidur dan jenayah seperti ini berleluasa, justeru, saya pohon hukuman berat,” katanya.
Share this article :

Catat Ulasan

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Today Now - Today News Online - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger